Bloggstatistik

Jag känner att statistiken för vår kära blogg ligger rätt lågt i förhållande till andra bloggar. Visst den är inget särskilt men jag läste en tants (runt 45 bast) blogg. Hon presenterade sin statistik som låg på runt 300 läsare per dag. PER DAG! Jag och Martin ligger på runt 10. Om vi har tur.
I alla fall, denna dam/tant/kvinna beskriver hur hennes väckarklocka ringer på morgonen, hur många latté hon dricker per dag, vad hon har på sig samt vad hon lagar till middag. Okej för en 16-årig tjej, till och med okej upp till och med 20. Personligen hade jag hade dött om min mamma bloggade om sitt liv. Världsproblem ger jag ett kanske men om hur dags hennes väckarklocka ringer och med vilken signal. (Jag har förövrigt counting crows-einstein on the beach som väckningssignal.) Det går fet-bort! Kanske just för att det huvudsakligen är tjejer i 16-års åldern som bloggar på detta sätt. Jag har faktiskt aldrig sett en kille som fotat sig själv i en spegel för att sedan publicera detta på sin blogg som "Dagens outfit". Jag har inte heller läst en blogg där en kille beskriver exakt vad han åt till lunch, vilken tid och vad det kostade. Jag har verkligen aldrig sett en kille som bloggar om vilka underkläder han fyndade på stan. (Detta skulle möjligtvis vara Martin i så fall.) Tyvärr dras även barnen in i bloggen. Men jag får känslan av att de gillar det. "Mamma har blivit bloggkändis och nu får vi smaka en bit av kakan".
Jag satt och funderade över hur min mammas blogg hade varit. Hennes egna liv vet jag faktiskt inte vad hon hade skrivit. "Hej, idag dammsög jag. Det var inte så roligt. Därefter lagade jag mat till mina barn. De är bortskämda och borde laga sin egen mat men jag kan ju inte låta dem svälta. OSV..." Om hon sedan skulle beskriva mitt liv skulle det för tillfället knappast vara någon större exhaltering för läsarna: "Jenny vaknade, hon gick till jobbet, hon kom hem från jobbet. Jenny gick och la' sig." Nej jag säger då det; tack och lov att morsan inte bloggar!

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0